Lampan…

Min lampa… hmmm.. vet inte vad jag ska säga… 

Den 27e juli lade jag en beställning på lite nya möbler för nya lägenheten. Bland annat så beställde jag en lampa: Kotten av Paul Henningsen. 

22 oktober gjorde jag följande statusuppdatering på facebook:
ARG!!! Arg på DHL och på Matöppet Lillhagen. Ett paket som jag så länge längtat efter, med en vara som jag betalt ett par tusen för. Företaget skrev följande idag ”Jag har behövt ringa till DHL och se efter vad som hänt, tydligen har ombudet (som lampan hamnat hos) inte scannat din vara och därför har du ej heller fått en avisering om detta. Den finns just nu på Matöppet Lillhagen, Lillhagsparken 17. ….”


Åkte till Matöppet efter jobbet… kvinnan i kassan meddelade att det legat där sedan den 9 augusti…. Hon kunde inte lämna ut det dock…. Chefen skulle komma strax därpå… Väntade 46 minuter, då kom han.. Kunde han hjälpa mig?! NEJ! Och det var ju såklart inte hans fel heller att han inte scannat in paketet när de fått det… och det var såklart inte hans fel att han inte kontaktat DHL när han varje dag sett att det stod ett paket som ingen hämtat. Mitt paket var väldigt stort och inget man missar!

Imorgon, närmare bestämt 07:04 när jag lämnat barnen, så kommer DHL få ett samtal från en mycket arg kvinna!

Morgonen den 23e oktober ringde jag till DHL som talade om för mig att paketet inte kunde lämnas ut, det hade gått för lång tid. Paketet var tvungen att skickas tillbaka till avsändaren och sedan skickas ut till mig igen…

Jag var ju inte riktigt nöjd med det och meddelade att jag då ville ha den hemkörd sedan, för sådant här strul är inte okej. Det gick minsann inte… Han tog mitt telefonnummer, skulle ringa upp senare under dagen när han talat med matöppet i Lillhagen. 

Under tiden kontaktade jag företaget där jag gjort min beställning, som tyckte att Matöppet i Lillhagen var oseriösa, hon bad så mycket om ursäkt och vi kom överrens om att paketet skulle skickas till Ica i Tuve när de fått tillbaka paketet. 

Ringde DHL för att berätta att det skulle levereras till annan adress vid nästa utkörning och fick till svar att företaget där jag beställt lampan fick ta hand om det för DHL skulle nu bara köra tillbaka lampan till företaget. 

Idag fick jag ett sms om ett paket på Matöppet i Lillhagen. Ringde DHL för att fråga vilket företag paketet kom från. Givetvis var det min lampa.. Kontaktade företaget igen och frågade hur det kom sig att de skickat lampan dit igen och fick då reda på att DHL aldrig returnerat lampan till dem. De hade med andra ord kört tillbaka lampan till sitt eget lager och sedan kört ut den till Matöppet igen…

Hämtade lampan och Matöppet i Lillhagen bad så hemskt mycket om ursäkt för detta och medgav även att det var de som gjort fel. Fick två stycken Marabou 200grams chokladkakor för besväret. Jag fick till och med hjälp med paketet ut till bilen, vilket var himla tur då jag inte klarat av att bära det själv..



Bagageluckan gick inte att stänga, fick inte ner den ens 10 cm…
När jag kom hem fick Rickard hjälpa till med att bära ut den… Tänkte att det var lika bra att öppna paketet för att se så att lampan var hel. Gissa om luften gick ur mig och jag bara kände att jag skulle kunna ställa mig och gråta när jag öppnade paketet och såg att den var i koppar istället för aluminium?!!


Tja,… jag vet inte vad mer jag ska skriva. Jag känner bara att jag inte orkar mer just nu!
Har ingen som helst lust att behöva skicka tillbaka lampan för att få en ny, men har å andra sidan betalat en hel del för den och vill ju väldigt gärna vara nöjd…

4 reaktioner på ”Lampan…

  1. Men Desirée din stackare!
    Jag hade varit färdig att köra upp den där lämpan där solen inte skiner på någon vid det laget!
    Företaget får betala någon som hämtar den i koppar och kör hem en i alemminium, punkt slut!

    Kram

  2. Hej på dig,

    Men fy vilken historia, jag hade blivit GALEN!!! Företaget som sålt lampan borde leverera en till dig personligen så mycket trubbel du haft……Jag vet fler företag som har problem med DHL.

    Hur som grattis till att du van en uppsättning OCKY kläder. Hör av dig till mig så sätter vi ihop något fint. Har även en fin tävling på bloggen nu så klicka in och kolla, kanske har du tur även denna gång 🙂
    http://blogg.alltforforaldrar.se/annikaduckmark/2012/10/26/soffmys/

    Stor kram
    Annika

  3. Oh nej vilken jäkla soppa! Kontakta företaget och be dem sköta det här på ett snyggt sätt. Rätt lampa borde skickas direkt till dig och den som levererar borde då fått order om att även ta med den felaktiga lampan direkt så att du slipper krångla med att köra den till något dhl-bud.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte.