Femstjärnig nöjespark

Som ni förstått hann vi uppleva en hel del under våra knappa tre dagar i Danmark. Sist på schemat stod Fårup Sommerland, det femstjärniga sommarlandet jag inte besökt sedan jag gick i mellanstadiet. Jag hade positiva minnen av sommarlandet men var inställd på att bli lite besviken då det brukar vara som så att det man från barndomen minns som stort och maffigt, i vuxen ålder uppfattas som mycket mindre. Men det visade sig att jag inte behövde vara orolig, sommarlandet var precis så roligt som jag mindes!

Eftersom vi kom dit på eftermiddagen och bara hade lite drygt en timme innan parken skulle stänga för kvällen sprang jag och Tristan in för att hinna åka så mycket som möjligt. Sonen pekar på Falken – Danmarks snabbaste berg- och dalbana i trä, med sin topphastighet på 75 km/h, och säger ”Den åker vi!”.

Jag som vet att han inte brukar vara så våghalsig kikar frågande på honom och undrar om han vill se den åka runt först men han var bestämd och vi ställde oss i kön.

Efter åkturens slut var han inte så våghalsig längre, men otroligt stolt över att han åkt den! Vi ägnade resten av tiden åt barnattraktionerna *ler*

Natten tillbringades på det nya hotellet inne i parken, det fyrstjärniga Hotel Fårup. Rummen var lagom stora för en familj på fyra personer och barnens kojsängar var enormt uppskattade!

Vi bjöds på fantastisk middagsbuffé och underbar efterätt – och med tanke på att det stod fem efterrättstallrikar på min plats efter avslutad middag så antar jag att jag inte behöver skriva mer om hur gott det var.

Efter en god natts sömn var vi redo för ytterligare ett par timmar i parken och eftersom vi var övernattande gäster hade vi förtur till parken och kunde börja åka en halvtimme innan parken öppnas för allmänheten.

Vi hade helt missat att vattenlandet inte öppnade förrän mitt på dagen och eftersom vi skulle åka därifrån vid 12 så blev det tyvärr inget bad för vår del. Men vad gjorde det när vi hade en hel park full med attraktioner och lekplatser.

img_6841 img_6843 img_6849 img_6854

Vilken resa vi haft! Så många fantastiska upplevelser, otroligt väder och fantastiska barn. Det kunde inte blivit bättre. Stort tack till Agneta från Visit Denmark och mina fina reskompisar; Jennifer, Malin, Åse & Sandra.